30 Eylül 2013 Pazartesi

Bir saatte çanta - A bag in an hour


Bir saatte iki çanta yapmak istermisiniz?... Detaylı anlatım ve resimli yapım aşamaları aşağıda...
Would you like to sew two bags in an hour?...  Below is the step by step process with detailed explanations and pictures ...


1. Aşağıdaki gibi bir kalıp hazırlayın.
     1. Prepare a pattern as below


Tepesindeki yuvarlak kısım için pergel kulanabilirsiniz...
     You can use a compass for the round part on the top...


 2. İki adet kumaşı üst üste koyun, üzerine de kalıbınızı iğneleyerek kumaşlarınızı kesin....
     2. Put two fabrics on top of each other, pin your pattern on top and start cutting the fabric...




Not: Eğer çantanızın üzerinde cep istiyorsanız bunu bu noktada yapmanız gerek. Ben yapmadım çünkü yukarıda ki başlık "Bir saatte çanta", yalancı çıkmayayım dedim... Çantada göz dikmek, sap dikmek, vs. çok vakit alıyor...
Note: If you want pockets on your bag you need to do them at this pont. Ididn't as my post heading is "A bag in an hour", I didn't want to look like a liar... In bags, pockets, handles, etc. take a lot of time...


3. Kumaşınızı aşağıdaki gibi katlayarak kenarlarından dikin...
     3. Fold your fabric as shown below and sew the sides...


4. Diğer kumaşı da....
     4. And the other fabric...



5. Alt kenarları dikişe kadar minicik kesin..
     5. Make a small cut till you reach the sewing in the below corners...


6. Kestiğiniz alt kenarları üçgen şeklinde katlayın...
     6. Fold the cut corners to form a triangle...


7. Cetveliniz ile ölçerek 8 cm lik düz bir çizgi çekin.... Her iki kumaştaki köşelere (toplam 4 adet)
     7. By measuring with your ruler draw a 8 cm line... All corners of the two fabrics ( 4 in total)


 8.  Tüm çizdiğiniz çizgilerin üzerinden dikin..
     8. Sew through all the lines that you drew...


9. Tüm köşeleri kesin....
     9. Cut all corners...



10. Şimdi iki tane çantanız oldu...
     10. Now you have two bags...


Bu çantada ben mıknatıslı kapama kullandım...
     I used a magnetic closure in this bag...



11. Kapamaları koyacağımız yerleri tela ile sağlamlaştırıyoruz...
     11. With fusing we secure the places that we will put the closure ...




 12. Sivri bir keski ile kumaşta kesik açıyoruz...
     12. We open a cut in the fabric with a sharp cutter...

13. Kapamayı kesiklerden geçirerek yerleştiriyoruz.
     13. We arrange the closure by passing it through the cuts...


14. Arka diski takıyoruz...
     14. We fix the back disk...


15. Kapamanın kollarını dışa doğru kıvırıyoruz...
     15. We bend the arms of the closure outwards...




16. Çanta sapınızı resimde görüldüğü şekilde yerleştirerek kaymaması için dikiyoruz...
     16. We place our bag handle as seen in the picture below and sew it in place so that it doesn't slip...



Ve yine biri saplı, ikiside kapamalı iki adet çantamız oluyor...
And we now have two bags with closures, one of them has a handle...


17. İki çantayı doğru yüzleri birbirine bakacak şekilde iç içe koyuyoruz...
     17. We place the two bags inside each other, right sides facing ...


18. Çantanın önünde 1 numara yazan yerden başlayarak çantayı çepeçevre dikiyoruz (ön sağ, yuvarlak kapak ve ön sol) Ön ortada ki bir kısmı dikmiyoruz ki çantayı buradan çevirelim...
     18. We sew all around the bag starting from the front part that is labeled as 1 (front right, round lid and front left) We leave a part in the front open so that we can turn the bag from here...





19. Yuvarlak kapakta aşağıda görüldüğü gibi kesik atıyoruz...
     19. As shown below we make cuts in the round lid. 


 20. Ve bu açıklıktan çantamızı döndürüyoruz...
     20. And we turn our bag insde out from this opening....





21. Çeviridiğimiz çantayı ortada açık gelen kısmını da kapayarak çepeçevre dışarıdan dikiyoruz...
     21. We sew all arround the ou side of our bag closing the open part also...


Bitmiş resimleri ve blog yazım için buradan devam edebilirsiniz...
You can continiue from here for the final pictures and my blog post...


22 yorum:

  1. Bayılıyorum bu yazılara. Ciddi söylüyorum bu anlamda gördüğüm en iyi blog bu! Sayende çanta dikmek daha kolay :) Ellerine sağlık!

    YanıtlaSil
  2. Sedacığım sağol, özlemiştim güzel yorumlarını, sevgiler...

    YanıtlaSil
  3. birileri size çanta profesörü demişti,bu ünvanın hakkını veriyorsunuz gerçekten,sayenizde bende herkesin beğendiği çantalar dikiyorum çok teşekkürler...(inşallah bunları birgün sizinle paylaşabilirim.)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Eğitsellerimin işe yaramasına çok seviniyorum ve daha fazla sabrım olsa da daha fazla hazırlayabilsem diye düşünüyorum. Yaptığınız çantaları görmek isterim, keşke paylaşsanız birgün'ü beklemeden... Sevgiler

      Sil
  4. şimdi bu bir saatte mi yapılıyor? bana kalsa bir günümü alır galiba:) ama çok beğendim modeli.ve süper bir anlatım olmuş.hem ellerine sağlık hem teşekkürler hem güle güle kullan diyorum.sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Benim yaptığım gibi bazı şeylerde kestirmeden gidersen bir-iki saatte tamamlanıyor... Asıl vakti alan detaylar çünkü... İçine göz yapmak, sap dikmek, işte bunlar feci oyalıyor insanı...

      Sil
  5. sevgili nilufer..her resmine rast geldigimde seni eskiden beri taniyormusum gibi bir his doguyor icime:)
    bunu paylasmak istedim...sevgilerimi yolluyorum

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Paylaştığın için teşekkürler, belki de tanışmışızdır bir zaman, bir yerde... kimbilir? Sevgiler...

      Sil
  6. Thank you very much for this tutorial. Could I also use thinner fabric and a batting?

    Nana

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. As long as it's not an easy tearing fabric why not. But you may nead to replace the magnetic closures with something else as they will probably harm a thin fabric...

      Sil
  7. Thanks for sharing, this is a great idea. blessings, DD

    YanıtlaSil
  8. nice editorial, I missed where you added the handles, I am going back to check it out. Thanks, pretty easy. Congratulations, on your twins. I am a twin, too. My mom always put my sister on the left and me on the right in pictures, so we would know who was who in later years. A tip for you.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Thank you for your comment. Handles are mentioned at the 16th step.

      Sil
  9. Hi.... I loved the bag....thanks a lot for the great tutorial.....greetings from Chile...My website is www.elrincondemaruza.blogspot.com

    YanıtlaSil
  10. Love the bag, good tutorial, brilliant thank you

    YanıtlaSil
  11. ohhh il est joli ce sac, Merci de partager
    je vais pouvoir le faire>

    Bisous d Espagne -je suis Francaise-

    YanıtlaSil
  12. cok guzelmis ellerine saqlik/superrrrrrrr

    YanıtlaSil
  13. Nilufer Hn
    Kullandiginiz kapamalari nereden temin edebilirim?
    Amazon.com da hersey var ancak delivery ucretleri yuksek oluyor.
    Yurt icinden (Istanbul) bulabilirsem daha uygun olur diye dusunuyorum.
    Bu arada ellerinize saglik gercekten cok guzel olmus...<3
    Ilginiz icin simdiden tesekkurler & Sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Zeynep hanım, ben Ankara da yaşadığım için Ankara dan alıyorum malzemelerimi ve İstanbul konusunda hiç fikrim yok... Tek diyebileceğim Ankara da varsa İstanbul da da vardır bir yerlerde... Belki ışık tutar, Ankara da çanta üretimi yapan firmaların olduğu bir sokak var orada malzeme de satıyorlar, bir de deri ve deri malzemeleri satan 1-2 dükkan var ben oralardan alıyorum... İstanbul için bu bazlı arama yaparsanız ulaşırsınız diye düşünüyorum...

      Sil
    2. Cevabiniz icin tesekkurler...
      Belirttiginiz sekilde arastiracagm...
      Sevgilerrr
      zya

      Sil
  14. Very many thanks for sharing this,
    Ann

    YanıtlaSil
  15. Bu siteyi 2 senedir takip ediyorum.Bir Türk hanımı burada görmek çok hoşuma gitti,çantanızı dikip size göndermek istiyorum,teşekkürler.

    YanıtlaSil